torsdag 1 maj 2014

Valparna 3,5 vecka


Hela D gänget

Killarna

Flickorna ville inte vara med på bild

Jag och min mamma

I dag blev det utflyckt med lunch, mamma och valparna fick vara utanför lådan en stund.

Då passar man på att undersöka saker och då är det bra att ha en mamma att ta stöd på.

Ett stort äventyr med massa nya saker

Men sen blir man trött och behöver sova en stund.





1:a maj bjöd på en vit värld när jag vaknade, under natten hade det kommit flera cm snö, som tur var töade det bort snabbt.

I dag var det rallyträning med bästa "rallybrudarna" på ÖBK.

Dagen till ärar var det en mästrabana uppsatt, en utmaning att gå men väldigt kul.

Ett par skyltar bytte jag ut mot avanceradmoment då jag inte tränat in mästarklassen ännu, det jag inte gjorde var backa framför och bärande av föremål, däremot provade vi mästar hoppet, sitt gå ifrån kalla in, samt sitt stå gå i från kalla in. dess moment gick jättebra. Pepsi var i det stora hela ganska duktig, men lite förvirrad. 

Tack tjejer för en trevlig träning och gofika.

Den här veckan är Zingo och hällsar på, så kul att få ha henne hemma ett tag, idag fick hon åka med till klubben och gå en bana, försökte byta ut skyltarna till nybörjarklassen i huvudet, men vad svårt det var att komma i håg vilka skyltar som hörde dit. Zingo skötte sig bra, men vissa saker förstod hon inte, framför allt inte frestelsen som bestod av leksak och köttbullar, men hon var duktig på att gå fint på vänster sida och sitt, ligg och följa händerna.

Snart är det helg igen, men jag jobbar fredag och lördag, men alla ni som är lediga önskar jag en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...