onsdag 30 maj 2012

1:a dygnet med Cider

Och jag är helt slut... Cider kom till oss på tisdagskvällen och han väl inte riktigt vänja sig med oss och hundarna innan det var dax att sova. Mina hundar har ett eget rum som dom är i när vi inte är hemma och när vi sover.
Jag stängde in alla 3 hundar där och gick och lade mig.


Cider var inte riktigt nöjd med arrangemanget utan protesterade ganska ordentligt, hon ylade och grät. Till så där klockan 2,30 och började igen vid 5 tiden men när jag gick upp 5,30 så sov hon så sött med Pepsi i biabädden. Pepsi hade väl ledsnat och förbarmat sig över henne och lagts sig där. Kan låta lite hårt att Cider fick sova i hundrummet men börjar man ta upp henne när hon ska sova kommer hon aldrig lära sig. Hoppas hon sover bättre inatt.


Familjen har haft jourschema i dag. Marcus fick åka hem på lunchen, Henrik kom hem tidigt och Patrik fick mata, det är så bra att hela familjen är engagerad i Cider, det blir ju lite lättare då.



På kvällen har hon varit med oss i våra vardagssysslor, det har spelats musik diskats, tvättats och vattnats blommor och Cider följer kavat med hela tiden. Hon har även försökt vara med i Pepsis och Zingos lek, men den går väldigt vilt till så det var bättre att fly tyckte Cider.


Nu ligger hon på Henriks fötter under köksbordet och vilar upp sig till nattens protester......


I går var vi tvungna att väga henne för att se hur mycket mat hon skulle ha. Har bara en liten hushållsvåg, men med hjälp av fruktskålen löste vi det med. Lilla Cider vägde sina modiga 4 kg.

I dag kom bilderna fån helgens utställning i Vallentuna.

Fotograf Camilla Jannesson



Zally (Lost'n Found Baby Belle) 2:a Öppenklass med CK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...