måndag 24 januari 2011

BIS 3:a

BIS 3:a
i Jaktklass finalen på SSRKs utställning på Strömsholm

SE VCH Accounts Opportunity "Pepsi"
foto Susanne Norman


I söndags bar det i väg till västerås och SSRKs utställning på Strömsholm, jag hade 3 hundar med mig, samt burar och övriga  måsten.
Väl på plats så han jag titta på hanarna, och prata med en massa hundkompisar både sådana man träffar ofta och dom som man tyvärr ser mer sällan.

Först ut i utställningsringen var Zally (Lost'n Found Baby Belle) och Fia, trots att jag stog i ringen själv så var jag jätte spänd på vad domaren skulle ge för bedömning, men när han väl reste sig så höjde ringsekreteraren den röda skylten och det var ett "Exellent" 
Stort grattis till Fia som visade henne så bra.


Lost'n Found Baby Belle "Zally"

Sen skulle Zingo (Lost'n Found Betty Boop) bedömas, även hon skötte sig fint och fick bedömningen "Exellent"
Oj vad man blir stolt som uppfödare.
Tyvärr blev båda flickorna bortgallrade i konkuransklassen men jag är inte så förvånad, dom är 9 månader dom äldsta i klassen är 18 månader dessutom var det 16 st i klassen.



Efter det var det Pepsis (SE VCH Accounts Opportunity) tur, hon går i jaktklass och för dagen var det 2 tikar i klassen, den andra var vackra Elin (SE VCH LP2 Mountjoy Nimble Nina)
Pepsi var först att bedömas och skötte sig bra, ett och annat skutt blev det men det skulle inte vara min Pepsi om hon inte hoppade.
När den enskilda bedömningen för Pepsi var klar så fick hon "Exellent" Vilken lycka.
Elin fick även hon "Exellent" och så var det konkurrensbedömning, vi fick springa ett varv och sedan kom domaren fram och tog mig i hand.
Pepsi hade blivit placerad 1:a
Vi ställer upp oss och ringsekreteraren kommer för att visa placeringarna, hon håller upp det rosa kortet framför mig och då inser jag att vi har fått ett CK
Helt otroligt, detta är Pepsis första Ck och jag blir helt överlycklig.
Först senare förstår jag att hon även ska upp i BIS finalen för jaktmeriterade.

SE VCH Accounts Opportunity "Pepsi"
Foto Susanne Norman
Sen var det då Ambers (Lost'n Found Antiqva Ambra) tur även här var det en stor öppen klass och Amber är precis 2 år och lite omogen i kroppen.
Amber skötte sig fint trots att vi inte har hunnit träna så mycket på att springa eller ställa upp henne.
Amber fick bedömningen "Very Good"

Lost'n Found Antiqva Ambra "Amber"
Sen blev det då dax för BIS final för jaktmeriterade hundar.
Där min fantastiska Pepsi placerade sig som 3:a

Då jag skulle hjälpa till att visa en hund i avelsklassfinalen som gick direkt efter jaktfinalen så slängde jag bara kopplat till närmsta bekanta ansikte och fick snabbbt en ny hund i handen.
Avlesklassen efter Jack (NO UCH SE U(u)CH Stradom Special Effect) placerades 3:a i BIS finalen
Stort Grattis till Annika Sanchez
foto Susanne Norman

Vilken dag det blev och vilket fantastiskt resultat för kennelns hundar.
Hemresan gick lätt trots att det var en otrolig dimma och jag åkte runt Årsta för att lämna till baka Amber till Jenny och Viktor.

Lördagen tillbringades med att trimma 3 hundar inför utställningen och dessutom passade jag på att träna lite fågel med framför allt Amber då hon ändå är hos oss.

Lite bilder från träningen

Amber är inte jätte förtjust i fågeln men dummi går jättebra att atpportera. 

Vad vill du nu???

 Zingo


Pepsi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...