måndag 4 oktober 2010

Svensk viltspårschampion

SE VCH ACCOUNTS OPPERTUNITY
"PEPSI"

Idag har vi varit i Uppsala och gått viltspårsprov.
Som valigt var jag jätte nervös. Jag har lite svårt för det där med viltspår, men skam den som ger sig.
Efter bara ett tio tal meter börjar Pepsi bete sig lite konstigt hon återvänder flera gånger till en plats och det visade sig att det låg en död Ekorre där. Jag fick henne att fortsätta på spåret och efter ett par vinklar på väg upp för ett stenröse går vi på två rådjur som skuttar i väg längst spåret. Lite extra taggad fortsätter Pepsi i spåret, tappar lite i vinkel där rådjuren passerat men löser det bra. Skott och spårslut är inga problem.
Detta var Pepsis 3:e 1:a pris så nu är hon
SVENSK VILTSPÅRSCHAMPION.

Just nu har jag lite svårt att finna ord att beskriva min fantastiska hund.
Hon har i 3 dagar tävlat i 3 helt olika grenar och gått till pris i alla tre.
Det är ett stort privilegium att få träna och tävla tillsammans med henne.
Jag skulle vilja skrika av glädje och samtidigt blir jag lite tårögd för att hon är så duktig.
I går var det hamburgare till middag för Pepsi och i dag blev det Spagetti och köttfärssås, nåt måste man ju fira med.
Nu sover Pepsi gott på soffan.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till alla framgångar de senaste dagarna. Riktigt imponerande ! Hon kommer nog att vara trött och nöjd ett par dagar framöver.

    SvaraRadera
  2. STOR STOR GRATTISKRAM till er båda två.
    Monika Jansson /Mountjoy

    SvaraRadera
  3. Så otroligt duktiga ni är! Imponerande....
    Stort GRATTIS och lycka till vidare med din pärla. Kram Lena, Atlaz och Ginger som numera vilar sig iform :)

    SvaraRadera
  4. Supergrattis!! Nu måste vi börja träna Zingo & Zally! Kramar till Er båda!

    SvaraRadera

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...