söndag 5 september 2010

Valputställning

I helgen har det varit en riktig hund helg.

I lördags var det Östra Cup och i dag har jag och Zingo varit på valputställning.
Sen toppade vi kvällen med lite vattenträning då jag hade några fåglar tinade sedan cupen.
Zingo skötte sig jätte bra på utställningen, det var första gången hon var på egna aktiviteter utan mamma Pepsi.
Hon sköter sig så fint i ringen, springer så bra och står så snällt när domaren tittar och kämmer på henne.

Tyvärr blev det inga bilder från utställningen eftersom jag var själv där.
Men ett kort med dom fina rosetterna blev det när vi kom hem.
Zingo BIR och BIG-3

Vattenträning

I dag fick jag trevligt sällskap på vattentrräningen, Fia med Bettan och Anette med Maja kom och var med tänk så trevligt det är när man är flera. Andreas och Patrik var oxå med, dom hjälpte till med att kasta fågel och fota.

Pepsi

Zingo är så duktig med fågeln

Långt upp på stranden bär hon, kanske inte alltid till mig, men i bland.

Vattenpassion
Bettan (SEVCH Hoffedalens Bettan) älskar verkligen vatten.


Anettes Maja fick prova fågel för första gången

När vi packade i hop så var det så här vackert över Vallentunasjön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...