söndag 26 september 2010

Valpkurs del 3

Idag var det dax för valpkurs 3 med temat vattenspportering.

Det var totalt 5 valpar ur kullen som var med samt valparnas pappa Enzo.

Alla valparna var otroligt duktiga, ni ska veta hur stolt jag är över alla valparnas mattar och hussar samt valparna som är så trevliga och jobbar så bra.

Då det blåste ganska mycket för dagen så la vi vikten på viltkontakt och apportering, inte alla valpar ville apportera i vattnet men alla tog vilt, vilket jag tycker är suveränt.

Enzo fick för första gången prova på riktig fågel och klarade det galant, han simmade fint, hade bra grepp och bar ibland långt upp på land.


Här är dagens kursgäng

Enzo, Zally, Mexxa, Soda, Zingo, Buster, Pepsi

Zally

Zally

Mexxa

Mexxa

Soda

Buster

Zingo

Enzo

Enzo

Efter träningen och fika blev det fri lek



Tack alla för ett trevligt kurstillfälle.
Fler bilder finns under webbalbum på hemsidan.

På vägen hem stannade jag och gjorde ett fältsök med Pepsi, hon jobbade på bra och apporterade duvan fint.


Mexxa (Lost'n Found Bussy Bubbles) har på lördagen varit på utställning, tyvärr hamnade hon i fel klass (fick tävla med äldre valpar) men hon skötte sig fint och fick fin kritik av domaren.

Bra jobbat.

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket trevlig söndag! Zally snarkar gott i min fåtölj! Vi ses snart igen! Kramar Fia & Zally

    SvaraRadera

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...