söndag 29 augusti 2010

Valpkurs

Boris, Zally, Zingo, Soda, Buster, Börje

I dag var andra tillfället för B-kullens valpkurs.

Det var sex valpar som kom (inkl Zingo)

I dag gick jag igenom lite om viltspår, alla valpar fick varsit spår, Zingo och Zally fick lite svårare spår eftersom dom har spårat tidigare.

Jag tycker alla både hundar och ägare var jättduktiga och jobbade fint med sina hundar, alla valpar löste sina spår fint även om en del funderade på annat ibland (men dom är ju bara valpar)

Alla valpar hittade sin klöv och bar stolt tillbaka den för att visa dom andra vad dom hittade i skogen.


Lite bilder från dagen

Soda









Boris

Efteråt gick vi hem till mig och fikade, valparna fick leka och busa som dom ville.




Några valpar fick titta på fågel, då jag hade tinad fågel hemma.

Zingo och Zally

Vågar Bettan så kanska jag vågar oxå (Soda)

Soda

1 kommentar:

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...