onsdag 1 juli 2020

Ytterligare en viltspårchampion


I söndags blev det tidig uppstigning klockan 4,45 för att åka till Årsunda för att delta på Kennel Belgarboos viltspårkupp. Inte riktigt min grej men Ipa behövde gå för en annan domare och detta tillfället dök upp, sen är det bra för mig att träna på gå för nya domare.

Dagen böarjade mulen men lagom till min start så sken solen från en klarblå himmel och det var en bra bit över 25 grader varmt.
Hade hållit Ipa sval fram till start så hon skulle orka.
Ny skog och massor av dofter gjorde att hon var ute och yrade lite och tappade lite i en vinkel men vi kom fram till klöven med en bra skottreaktion.

Ipa hoppade snabbt in i bilen och la sig ner helt slut. 
Vi åkte iväg till en liten tjärn en bit bort och tömde hjärnan med lite vattenlek.

Sen blev det en lång men trevlig väntan på att alla 17 hundar skulle bli klara och att poängen skulle räknas.
Under tiden åt vi lunch, fikade och pratade massa hund.

När det var dax för prisutdelningen visade det sig att Ipa och jag kom sist men vad gör det när det visade sig att vi spårat till oss ett 1:a pris och där med championatet endast 11  månader gammal

Ipa (SE VCH Lost'n Found Heart Of Gold)

Svensk Viltspårchampion

Kennelns 6:e Viltspårchampion


I väntan på våran tur


Hela gängen, alla med 1:a pris samt en GK anlag

Baddax






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...