lördag 10 augusti 2019

Ytterligare ett vattenprov till handlingarna



Idag var jag och småflickorna på vattenprov i Enköping, det gick inte så bra som jag ville och visst blir man lite besviken då tävlingsplanerna för hösten sprack ordentligt, men jag kan även känna mig otroligt nöjd med mina hundar som har haft ett och annat problem under träningen men löser det så otroligt bra, 
Dooley's som ha varit lite försiktig i okända vatten har nu på två olika prov övervunnit sin rädsla och simmat ut och hämtat fågeln. Eevee som förra året inte kunde varken sitta stilla, vara tyst eller släppa fågel gjorde alla dessa saker så bra och lugnt, sen var det ju synd att hon valde att släppa fågeln 2 meter för tidigt precis som Dooley's. Nu lägger vi ner vattenträningen ett tag och tränar annat så får vi ta nya tag senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...