söndag 29 oktober 2017

Elsa och Gin på utställning


I lördags var det dags att skicka Gin till SSRK utställningen i Mjölby, jag vet inte hur många gånger mina hundar har varit där men det är alltid på en lördag när jag jobbar, men jag har ju tur som har bästa Camilla och Monika som tar med mina hundar.
 
Denna gång var det bara Gin som åkte med, hon var anmäld till öppenklass där det var massor av fina tikar. 4 stycken av 7 väntar på sitt sista cert så det var hög kvalité på tjejerna.
 
Gin visade sig så fint och blev 3:a med Ck i öppenklass, oplacerad i bästa tikklass. Gin fick en fantastiskt fin kritik av domare Annelie Karlsson.
 
I den konkurrensen är jag så nöjd över en placering i klassen.
 
Gins fina dotter Elsa (Lost'n Found Frozen) med ägare Lotta Hallin, debuterade i valpklass 1 hon fick fin kritik men blev oplacerad bland många fina valpar. Enligt matte behöver hon lite mer träning på att springa och stå vackert. Det är ju inte alltid så lätt när man bara är 5  månader.
Grattis till fin debut i utställningsringen.
 
Pappa Molle (SEU(u)CH Mountjoy Ticklish Timothy) var också där och blev placerad 4 i championklass med CK
 
 
Elsa ( Lost'n Found Frozen)

Elsa ( Lost'n Found Frozen)

Elsa ( Lost'n Found Frozen)

Mamma Gin, Elsa och pappa Molle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...