söndag 29 maj 2016

Wow vilken helg

 
I helgen var det dags för Östras Open Show, jag jobbade så jag kunde inte delta men jag hade anmält Gin som åkte med Monika, Camilla och Lee till utställningen.
 
Dagen gick det var rätt mycket på jobbet men så efter lunch började resultaten ramla in.
 
Det första som kom var att Gin vann unghundsklassen med HP, jätte kul, kände mig nöjd med dagen.
 
Sen kom beskedet att det var dags för bästa tikklass med massor med hundar. Tänkte väl inte så mycket på det, mina hundar brukar ju åka ut tidigt i BTKL sen kom meddelandet att hon blir 1:a eller 2:a, jisses nu började jag bli nervös, jätte jobbigt att sitta på jobbet och bara vänta.
 
Sen kom beskedet
 
GIN BÄSTA TIK
 
Fantastiskt, är så lycklig och stolt över min lilla svarta pärla.
 
När det sen var dags för BIR/BIS 1 & BIM BIS 2 så var jag på väg hem, Monika ringde upp och lämnade direktreferat från ringside, kan ärligt talat säga att jag var inte den bästa bilföraren den gången :-)
 
Gin (Mountjoy Unclouded Unity)
 
BIS-2/BIM Östra Open Show 2016

1:a unghundsklass med HP, BIS Unghund, 1:a Bästa tik
 
Enbart slagen av SEU(U)CH Goldmoore's Holde The Line
Domare Inge Kristiansen Sandbaek
 
 
 
BIS 2 Gin (Mountjoy Unclouded Unity) BIS 1 Paddy (SEU(U)CH Goldmoore's Hold The Line)


Gin fint visad av Lotta Glans


Min vackra Gin

Camilla visade Gin fint i Unghundsklassen

 

 

Lördagens rosettskörd
 
 
På eftermiddagen hämtade jag en utmattad hund som somnade som en stock när hon kom hem och tur var väl det för på söndag morgon var det uppstigning 6,30 för färd mot Österbybruk och SKK int utställning.

Även denna dag visades Gin av Lotta Glans.

Gin vann juniorklassen med CK  och var kvar länge i Bästa tiklass. hon blev utplockad som nummer 5 men då det var 3 championtikar före henne så fick hon Recerv Certet.

Gin (Mountjoy Unclouded Unity)

1:a juniorklass m CK, 5:a i BTKL med Recerv Cert

Stort stort tack till alla som hjälper mig med att ställa mitt hjärta "Gin" samt tar med henne på allehanda utställningar, ni är guld värda.

Söndagens rosetter


Det har inte bara kommit bra hundresultat utan i lördags morse var äldsta sonen och skrev förarprovet för körkortet, han ringde när jag var på väg till jobbet och berättade att han hade klarat det och eftersom han hade klarat körningen sedan tidigare så ha han nu körkort.

Stort grattis Henrik till körkortet.

Säger det igen

WOW VILKEN HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...