onsdag 25 maj 2016

Viltspår


I dag var då dagen D... dags för viltspår, som jag har nämnt tidigare så är viltspår den tävlingsgren jag har svårast för, från den dagen jag anmäler så har jag ångest, denna gång var det extra jobbigt då jag anmälde mig för nästan en månad sedan.
 
Men i dag var det då dags. Gin var först ut med ett anlagsspår.
 
 
Hon var så duktig, hon höjde nog bara nosen en gång på 600meter det var på en öppen del av spåret där vinden låg på.
Annas spårade hon så fint.
 
Hon hade säkert önskat att spåret var dubbelt så långt.
 
Men när det var slut så hade vi med beröm godkänt i anlagsklassen.
 
 
Sen var det Loka som skulle gå öppenklasspår. Hon hittade snabbt spåret och gick fint, i bloduppehållet blev hon en kort stund lite förvirrad men gick snabbt på spåret igen, återgången var så fin. Skottet inga problem hon tittade först ett kort tag om det skulle ramla ner någon pippi men när det inte gjorde det så spårade hon fint vidare till klöven.
 
Loka fick ett 1:a pris
 
Efter spåren åkte jag nöjd och glad och storhandlade i Norrtälje och på vägen hem stannade jag och tränade lite vatten med småflickorna.



 
 
I kväll har vi firat mamma som fyller år med god mat och trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...