söndag 8 juni 2014

En händelserik helg

För mig började ledigheten inför helgen redan i onsdags då det var dax för Henrik att sluta skola för gott. 



I väntan på utspring

Äntligen färdig med skolan

Kompisgänget från Lindholmen

Bästa kompisarna Henrik Anton och Eddie

Flakåkning


Kunsinerna samlade på samma bild Andreas Henrik Camilla Hampus Patrik
Det var en härlig dag. Fina glada barn som slutade skolan, härliga vänner och släktingar som kom och hjälpet oss fira denna härliga dag.

Stort tack till alla som kom och firade Henriks student med oss.

Kusin Lotta och hennes dotter Emma med sonen Loke stannade över natten, så det blev en mysig dag på torsdagen med massa valpgull och prat.

Loka och Loke hällar försiktigt på varandra
 Två valpar har åkt i helgen 

Lost'n Found Diamonds And Pearls

Lost'n Found Dancing Queen
På Nationaldagen var först Andreas på kalas och sen på kvällen åkte vi till vänner för att fira deras dotter och äta god mat.

På lördagen blev det lite fix hemma, jag planterade ut lite växter i växthuset och levererade en valp.

 När det blev lite lugnare tog jag ut fågelvinge för att se lite beteende på valparna och dom gjorde mig inte besviken, dom var på viltet vissa mer än andra men alla var intresserade.
Loka

Loka

Lost'n Found Detroit Rock City

Lost'n Found Don't Stop Me Now och Daddy Cool

Blomsterflickan Cider

Lost'n Found Don't Stop Me Now
 På söndagen hade vi två besök av främmande hundar, ja främmande för valparna, först ut var valparnas morbror Linus, han såg ju ut som mamma så det var inte så farligt. Men lite försiktiga var dom allt.

 Sen kom det en som inte såg ut som mamma och skrämde dom små, men efter ett tag så var inte Cava (syrrans Aussitik) så farlig heller.

Så lite har jag hunnit med på mina 5 dagar ledigt. En och annan skogsprommis blev det oxå

Nu blir det en ny arbetsvecka med ledigt på torsdag för skolavslutning för Andreas och Patrik, och jobb på lördag, fördelen är att det är sista jobblördagen till mitten av Augusti :-)

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...