torsdag 29 maj 2014

En helt underbar dag


Inte helt lätt att få alla på samma bild


 Idag var det en sådan där dag då jag har hunnit göra sådant jag inte har haft tid för på länge, jag har bakat, städat, planterat blommor, planterat i växthuset, njutit av valparna, fikat med goda vänner jag inte sett på länge, grillat med grannarna och framförallt njutit av det fina vädret och solen.

Valparna har idag varit ute nästan hela dagen, då det var varmt men inte totalt tokvarmt, till slut var dom så trötta att dom gick in och lade sig i sin hagen självmant.
Så härligt med valpar som kan vara ute och upptäcka saker. Dom gräver, springer, hoppar, klättrar. Dom äter på saker, går på olika underlag (vi har på tomten gräs, sand, trätrall, grus, och betongplattor)
Dom hör olika ljud, vi bor ganska nära vägen, idag har grannen kört grästrimmer, traktor, gräsklippare, en annan har spikat. Dom har umgåtts med grannflickorna 3 och 5 år gamla. Dom har hjälpt till att vattna blommor, planterat i växthuset. Detta är våran vardag, men jag tror att valparna blir ganska bra miljötränade även om dom "bara" är ute i trädgården.

Provar på fågelvinge

och kanindummy

Studerar grannen som klipper gräset

Det gäller att hålla i så inte någon annan tar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...