lördag 18 maj 2013

Utställning igen...


 I dag var det dax igen för utställning för Cider, som vanligt jobbade jag när det är SSRKs utställning på Ulriksdal. Precis som förra helgen var det Camilla som ställde Cider.
Eftersom det var så nära jobbet så åkte jag själv till Ulriksdal och lämnade Cider, det är alltid trevligt och träffa alla och extra svårt att motivera mig att åka och jobba.

Cider skötte sig som vanligt bra och fick Excellent och blev placerad 2:a i Juniorklass.

Stort stort tack till Camilla som tar så bra hand om mitt lilla hjärta.

Pepsi är ju inte riktigt i form ännu efter valpkullen så hon fick inte följa med på utställning denna gång.
Men jag har en allergi mot otrimmade hundar så när Cider trimmades i fredags så fick även Pepsi en omgång.
Jag passade även på att fota henne i dag, då det senaste uppställningskortet på henne är säkert 5 år gammalt.
I sommar ska jag försöka få ett fint kort på Pepsi med päls och snyggt uppställt (får ta hjälp med det :-) )


 Väl hemma tog jag flickorna på en skogspromenad. Cider är ju inte så van att vara nykammad och dofta gott :-) så hon passade på att återställa pälskvalliteten till den vanliga. 
Detta genom skitdikes bad och race i lera.
Precis vad en Springer älskar mest.


 Så här snygga är vi om vi själva får bestämma säger Cider och Pepsi. 
Visst är det kul med utställning men inte mycket slår dikesbad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...