torsdag 3 januari 2013

Nytt år

God fortsättning på det nya året.

Då har man klarat av både julfirande och årsskiftet, det har blivit många julkalas, ett 80 års kalas och ett par andra födelsedagskalsas, vi har det lite hektiskt så här runt jul då flera släktingar och vänner fyller år.

Vi har verkligen njutit av ledigheter (jag och barnen, stackars Marcus har haft jour nästan hela jul och nyårshelgen) det har blivit många och långa promenader med flickorna och ibland även med barnen.
Tyvärr töade snön bort några dagar efter jul och gjorde hela världen först hal som en skridskois och sen blöt och geggig som en nyplöjd åker, men det hindrar inte oss från att promenera runt i skogen, jag och flickorna.

Nu är det snart dax för att komma i gång med vardagen igen, men än är det några dagar kvar innan barnen börjar i skolan och för mig är det 1 dag kvar på jobbet sen är det långhelg igen då jag är ledig på måndag.

Har så smått börjat planera 2013 års tävlingar och andra aktiviteter, tänk om året hade dubbelt så många helger så man både hinner tävla, träna och umgås med familjen. 

Här hemma studerar vi Pepsis mage med stor nyfikenhet, hon har nu varit dräktig i 5 veckor och i bland ser hon tjock ut för att straxt efter se ut som vanligt... men så är det alltid, man går där och funderar på om det är valpar eller mat i magen, men någonting annorlunda är det med henne, hon är mer lekfull än vanligt, det säger inte lite det när det gäller Pepsi som det alltid är full fart på, hon är dessutom helt manisk på mat, det har hon varit sedan dag 1, så jag vet inte om det beror på dräktigheten eller inte.
Snart borde vi veta säkert.

Ha en bra helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...