söndag 12 augusti 2012

Träning och mer träning





Häromdagen skulle husse och Boris gå ut i skogen och plocka svamp. Jag är inte ett dugg intresserad av att plocka svamp eller äta den för den delen heller. Men jag följde med och tog Zingo med mig. Zingo behöver lite ensamträning framför allt utan mamma Pepsi.
Det var tänkt som en vanlig promenad men blev en helt suverän fältträning.
Zingo sökte efter fågel med den fart och stil jag aldrig sett förr. Hon höll ett högt tempo i skogen i över en timme, och och gjorde stundtals helt suveräna sök. Sen att hon försvann en stund och inte alls lyssnade på mig behöver vi inte tala högt om .....
I bland blir jag nästan tårögd, för hon är så duktig.




I dag söndag gästade jag Monikas apporteringskurs, allt för att Zingo ska få träna i andra miljöer.
Men först fick man vänta i allt evighet tyckte Zingo men tillslut fick även hon apportera den lilla fiskmåsen.




Hon gjorden en fin apportering med fågel, simmade fint trots mycket undervattens vegitation.

Men jag la ner en del tid på att fotografera kursdeltagarna där hundarna hade vitt skilda stilar och simsätt.
Kanske inte så konstigt när det var hundar från 6 månader till 7 år på kursen.

 En del hade det svårt att få till simtekniken.....


....medan andra gjorde jättefina fågelapporteringar....

.....och så dom som mest tittade på när fröken apporterade.....

Trevligt var det i alla fall.


På kvällen tog jag mina 4 hundar och tog en skogspromenad.
Kan säga att det är inte lätt att gå med 4 ystra springer i koppel....

I morgon är jag ledig men jobbar första lördagen för hösten nästa helg.

Ha en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...