tisdag 7 augusti 2012

En härlig kväll



I kväll när Pepsi och Boris gick på svamprunda med Marcus och Patrik så tog jag "små" tjejerna på en runda nere vid Vallentuna sjön. Där har dom en fin promenad väg längs sjön med bänkar utplacerade här och var. 

Massor av änder satt på en av bryggorna när vi kom ner till sjön, jag och hundarna smög oss sakta fram för att framför allt Cider skulle få se dom på nära håll, vart efter vi närmade oss hoppade dom i sjön med en del flaxande och kvackande. Det tyckte hundarna var jätte spännande.
Till slut var vi ända ute på bryggan och kikade på änderna som sakta och retfullt simmade i väg. 

Sen promenerade vi i väg längs sjön tills vi hittade ett bra badställe. Jag kastade dummy till Zingo några gånger och hon var så duktig hon simmade fint i näckrosor och vass utan att bry sig ( ibland kan hon tycka att det är lite läskigt när benen fastnar i undervegitationen)

Sen var det lilla Ciders tur hon har ju simmat några tag förut och hon har apporterat dummy på grunt vatten, så jag kastade ut dummyn på grunt vatten först och hon hämtaden så fint. nästa gång kastade jag lite längre och hon simmade utan att bry sig några simtag allt för att få tag i sin älskade dummy. Jag är så stolt över lilla Cider som är så duktig.

På vägen tillbaka tränade jag och Zingo lite stadga, Zingo var lös och änderna simmade fridfullt ganska nära land och Zingo stannade varje gång jag visslade trots störningen. Så duktig så.

Så alltså blev det en helt fantastisk kväll med duktiga hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...