söndag 8 maj 2011

Funktionsbeskrivning

Buster, Mexxa, Zingo, Amber, Zally, Soda

Då var det äntligen dax för kennelns och min första Funktionsbeskrivning tillsammans med
Carina på kennel Hoffendalen.
Vi var i Bergshamra hos Carina där hon bor fantastiskt vackert med både ängar, skog och vatten in på husknuten.
Vi hade fått i hopp ett fullt startfällt med 6 st Lost'n Found hundar och 2 st Hoffedalens hundar.
Beskrivare var Monika Jansson Kennel Mountjoy och testledare var Eva Wiklund Kennel Hot Feet.

Då detta var min först FB så var detta extra spännande.
Lost'n Found Baby Belle "Zally"

På en funktionsbeskrivning tittar man på unghundens naturliga egenskaper.
Ingen träning krävs.
Man tittar på:
Apportering
Minnesbild
Viltintresse
Fältarbete
Vattenarbete
Passivitet

Lost'n Found Antiqva Ambra "Amber"

Det blev en fantastisk dag med många intressanta hundar.
Vackert väder och hyfsat varmt hade vi oxå.

Lost'n Found Big Bolt "Buster"

Alla hundarna skötte sig utmärkt och fick goda lovord från Monika.
Det var genomgående hundar med fart, intresse och nyfikenhet.

 Fia & Zally

Lost'n Found Beautiful Babe "Soda"

Lost'n Found Busy Bubbles "Mexxa"

Monika, Eva, Veronica och Zingo efter fältarbete.

Alla bilder från dagen ligger under webbalbumet "Funktionsbeskrivning 2011"

Stort tack till alla som kom, till beskrivare och testledare samt till Carina för att jag kunde anordna min första FB tillsammans med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...