måndag 2 december 2019

Från 4 till 13


Just nu undrar jag vad som hände.....
4 hundar blev helt plötsligt 13
Undrar som sagt hur det gick till.

Någon gång under senvintern 2019 funderade jag på att jag skulle para 2 hundar under året.
Sagt och gjort så åkte jag först och parade Eevee och drygt en månad senare Gin,
Eevee gick tom och Gin fick 7 valpar, då detta var en för mig en fantastisk kull så behöll jag en tik från Gins kull. 
Familjen har än i dag inte riktigt fattat att lilla Ipa blir kvar för gott och inte ut på foder hihi....
I slutet av sommaren så började jag fundera på att para Dooley's men då jag missade hennes löp så provade jag att para Eevee igen, inte helt säker på att det skulle bli några valpar, tänkte väl inte riktigt på när dom skulle födas och levereras.
På mitt jobb har vi som mest att göra i November och December då Stockholms hundmässan arrangeras av oss på kansliet.Så kanske inte rätt tid att ha valpar.
Det kom 7 valpar  1 november med leverans 27:e December.
Då dök nästa problem upp, veterinärbesiktiningen ....
Vilken veterinär har öppet den enda vanliga dagen mellan jul och nyår.
Jag lyckades hitta en veterinär som jobbade :-)

För en vecka sedan kom lilla Rupert från Gin kullen tillbaka till oss, han trivdes inte riktigt med familjens andra hund eller familjens andra hund trivdes inte med Rupert.

Så nu har jag en "gammal" hund Cider 7 år, 3 andra tikar mellan 2-5 år och 2 st  4 månaders valpar.
Samt 7 st 4 veckors valpar så detta blir 13 hundar som ska aktiveras, matas och städas efter.
Just nu är det - grader och lite snö till min och hundarnas stora lycka, men innan det var det så geggigt och lerigt så det var lerpölar på golvet mest hela tiden.
Nu hotar dom med plusgrader igen och då återkommer lera igen.

I bland är det härligt att ha hund, men det kan bli lite mycket i bland.
Men dom är så söta alla hopa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...