söndag 21 augusti 2016

Tillbaka till Gävle

 
I morse var det då dags att återvända till Gävle och idag då till Gävle BK för att tävla rallylydnad
 
Det var dubbla klasser i nybörjare och fortsättning.
 
Gin fick börjar på morgonen med sina starter, vi var lite ringrostiga i 1:a starten, då det har varit full fokus på jakten sista veckorna, kan ärligt säga att jag inte tränat rally på 2 månader, det blev en snabb repetition i går kväll när jag kom hem efter jaktprovet.
 
Gin vilar sig i form :-)
 
Vi hade några missar, typ ligg som Gin inte riktigt förstod vad jag ville. så -10x2 blev det och sedan några småavdrag så vi hamnade på så förargliga 68p. 2 poäng från godkänd. Lite surt men har man inte tränat får man skylla sig själv.
Nästa start var det både ligg gå runt och stå, men nu hade matte lärt sig och var övertydlig i vad jag ville, ställandet missade Gin så -10 på den men resten klarade vi med bara några få fel.
 
Gin (SE VCH Mountjoy Uncouded Unity)
 
Godkänd runda i nybörjarklass med 85 poäng.
 
Gin godkänd i nybörjarklass rallylydnad
 
Sen var det Lokas tur, var faktiskt lite nervös, detta var ju Lokas sista tävling innan valparna, hon har redan 2 godkända rundor i fortsättningsklassen och behöver bara få ett godkänt för att få sin titel i fortsättning.
 
Banorna var till våran fördel idag inga frestelser i någon av banorna annars lättgådda banor men med mycket västersnurrar för att kolla bakbenskontrollen.
 
Loka var lite övertaggad, först för vi inte gjort något tillsammans på några dagar, sen att hon just nu är helt manisk på godis.
 
Tyckte att första rundan blev lite flamsig, men vi höll oss visst inom gränserna för när jag såg poängen så blev jag så glad, 97 poäng, så höga poäng har jag nog aldrig fått tidigare.
 
En stor sten föll från hjärtat för nu hade Loka klarat sin titel, andra vända var bara bonus.
 
2:a rundan var inte riktigt lika taggad, lite små missförstånd men hon klarade alla skyltar även rallyhindret som hon inte gillar. Så vi slutade fortsättningsklassen med en 91 poängs runda, helt ok tyker jag.
 
Loka SE VCH RLD N RLD F Lost'n Found Dancing In The Dark)
 
97 poäng fortsättningsklass
91 poäng fortsättninsklass
Rallylydnadsdiplom i fortsättningsklass.
2xgodkänd rallyrundor i fortsättningsklass
Rallylydnadsdiplom i fortsättningsklassen.

Loka & Gin mina fina småflickor
 

 
 
Bilen gick lätt hem från Gävle, när vi var nästan hemma stannade vi för att ta en kort prommis i skogen så flickorna skulle få rusa av sig lite.
 
Härligt att få springa lös i skogen igen.


Så var det det här med att gubben hemma firade sin "25" födelsedag, när jag bokade in tävlingarna skulle han ha varit med Andreas på handbollsläger i Falun hela helgen, men så fanns det inga stugor/hotellrum/campingplatser ledigt och han fick stanna hemma. så därför fick han fira födelsedag själv :-) men vi ska fira honom i morgon i stället. Men för att fira Marcus och helgens resultat så blev det en flaska bubbel och lite marängswich när vi alla var hemma ingen.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...