fredag 26 december 2014

God fortsättning

 
Hoppas alla har haft en fantastisk jul med mycket god mat och trevligt sällskap.
Tomten kom även om vi inte längre har några små barn.
 
Själv hade jag mina tvivel om en god jul redan för en vecka sedan när ena sonen insjuknade i maginfluensa och trots ett frenetiskt städande och tvättande av händer så insjuknade vi en efter en,  som tur var var alla barnen pigga och smittfria till jul men när jag blev dålig på kvällen den 23:e såg jag en inte riktigt hur vi skulle kunna fira jul. Men som tur var, var det snabbt övergångende så jag var pigg redan på morgonen, tog en prommis med hundarna i skogen på förmiddagen sen åkte vi till en modig syster som tyckte att alla skulle fira jul tillsammans trots risk för smitta.
 
Det blev en riktigt trevlig julafton med nära och kära med god mat.
 Mina 3 flickor

Vi fick en vit jul även om det inte blev så mycket snö
 
 
Juldagen tillbringades även den först i skogen med hundarna sedan till julfirande nummer 2 hos svärmor.
 
Annandagen började jag i soffan med en bok innan en promenad i solen och -8 grader. En härligt uppfriskande tur i skogen, sen var det dags för jullunch hos mamma.
Lugna fina flickor gör som matte säger

Ett tag, sen blir dom helt galna

Locka och Cider busar i solen

Full fart

Loka lite snabbare än mamma Cider

Men i bland kommer hon åt dottern

Dagens faceplant.

 
Kvällen tillbringas i soffan med lite film.
 
I morgon börjar vardagen igen med lite jobb, känner inte riktigt något sug efter det, men ibland så måste man.
 
Ha en härlig fortsättning på julen.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...