onsdag 2 juli 2014

Hundträning och resultat

I dag har Zally (SE VCH Lost'n Found Baby Belle) varit på viltspårprov.
Stort grattis till
1;a pris i Öppenklass.

Ni är så duktiga.
 I kväll har jag och hudarna varit hos Carina på Hoffedalens kennel och tränat vatten och apportering. En del hundar var helt oerfarna och en del var lite ringrostiga efter vintern, men kul hade vi både människor och hundar.

Zally

Zallys dotter och Pepsi barnbarn, Luna (Hoffedalens Flora)

Hoffedalens Bettan

Hoffedalens Bozze

Pepsis barnbarn Zelma ( Hoffedalens Fia)
Lokas, Lunas och Zelmas pappa Erk (SE VCH Picabo's Soul Patrol)

Loka fick oxå vara med men henne blir det bara vattenlek än så länge.
 Alla mina hundar var med men dom fastnade inte på bild i dag. Cider fick apportera trut, vi har mycket att träna på i sommar då hon var lite ringrostig efter en hel vinter med valpar mm, Loka fick leka lite i vattenbrynet, och Pepsi fick visa upp hur en fasanapportering skulle seut :-) Självklart fick hon även simma lite.

Tack alla för en trevlig kväll.


I söndags var jag Monika Jansson (Kennel Mountjoy) och Camilla Jannesson och fotade hundarna.
Det blev en hel del springande och tjoande men det är det värt när det blev så himla fina bilder.

Stort tack till Monika och Camilla för all hjälp och trevligt sällskap.
 
Loka 12 veckor

Pepsi

10 hundar hade vi med oss, Trudy 13 veckor ville inte vara med på denna bild men annars är alla med

Den absolut bästa bilden jag har efter 8 år med min älskade Pepsi.

Snart är det helg och sen är det bara en vecka kvar till semester.
Ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...