torsdag 12 december 2013

Snön som kom och försvann.


 I fredags kom då snön till Vallentuna, inte 3 dm som dom sagt men kanske 1 dm. Passade på att ta en härlig promenad med flickorna och Andreas på lördagen. Både barn och hundar trivdes i snön och for runt som tokar.
Snön låg kvar i ett par dagar innan det blev 8 grader varmt och snöfritt. Jag är ingen vintermänniska men jag tycker allt att när väl snön kommit kan den ligga kvar, framförallt under julen. Men det ser ut som vi får en snöfri jul i år. Det som är trist är att det blir så mörkt utan snö och hundarna blir så skitiga.
 I söndags åkte jag till Älvsjömässan för att tittta och shoppa på Stockholm hundmässa årets sista stora hundhändelse. 
Det var säkert 6 år sedan jag var där sist, så jätte kul att gå runt och titta och prata med folk. Framförallt att titta på alla fina hundar både i Springerringen och i finalringen,
När jag var nöjd med shoppingen satte jag mig på läktaren för att njuta av finaltävlningarna.
En riktig nostalgitripp då jag redan som 10 åring åkte med hundungdomen till mässan, där fick vi under finalerna sitta på golvet runt finalringen för att till Bis finalen ställa oss upp för att hindra folk att gå in i ringen. kom i håg dom stora mängderna publik på den tiden, lite skillnad mot nu när inte ens läktaren var fullsatt. Lite tråkigt när det är en så fantastisk show.
Nu håller vi på att förbereda oss inför julfirandet, med julklappsinköp mm.
Hundarna ska trimmas och badas då dom måste vara fina till jul.

Träningen har legat lite på is, vi måste hämta oss lite från förra helgens tävling, det låg massor av träningstimmar bakom starten i avancerad rallyklass, men i kväll tog jag flickorna med mig och tärnade lite på fotbollsplanen på skolan, men det blåste halv storm eller till och med hel storm så det blev en kort träningsrunda,
Ha en trevlig Lucia och en skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...