söndag 24 november 2013

Debut i fortsättningsklassen

I dag styrde jag och Cider kosan mot Bålsta och debuten i fortsättningsklassen i rallylydnad.
Samling klockan 12,30 så det blev lite sovmorgon och fix hemma på förmiddagen.

Väl på plats var tävlingen försenad men det var en del kompisar där så det gick att fördriva tiden ändå.
Bana var inte speciellt krånglig, men man lurar sig lätt och tror att det är enklare än det ser ut. I den här banan var det 2 frestelser, varav den ena gick Cider fram till leksaken det första hon gjorde när hon kom fram till det momentet, hon tog aldrig upp leksaken utan luktade bara på den så där var den -5 poäng. Sen vägrade hon på hindret men hoppade på 2:a försöket -5 sen var det några sneda sättanden så totalt fick vi kvar 83 fina poäng och en godkänd runda.

Domarens kommentar i protokollet:
Sjukt snyggt ställande :-)

Jag är så stolt över min lilla tjej.

Stort grattis till min syster som med sin Dee Dee fick i hop 82 poäng och även där en godkänd runda.

Monika Jansson med Ruth (RLD N Mountjoys Rebellious Ruth) fick oxå ihop en godkänd runda med 71 poäng, detta var Ruthans premiär i fortsättningsklassen.

Stort grattis!

Stackars Pepsi fick till hennes stora besvikelse vara hemma då det bara var fortsättningsklass i dag,
Men nästa helg är det även hennes tur..... vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...