onsdag 10 oktober 2012

Nu är det mörkt...

...ja både när man går upp och när man kommer hem. Denna vecka jobbar jag dessutom sent och är inte hemma fören vid sjutiden på kvällen, gissa om det är mörkt när det är dax för hundpromenad. Helt plötsligt måste man leta fram reflexer och en varm jacka.






Det har inte blivit några speciella hundaktiviteter på sista tiden, vi jobbar på hemma för att få igång bergvärmen (ja ärligt så är det väl mest Marcus som jobbar med det) kan vara hög tid att få lite värme i huset. Ser fram emot en vinter (ja om man kan se fram emot vintern) när jag slipper frysa inom hus.

Det har blivit en hel del vanliga promenader med hundarna, inte i skogen denna vecka då det är älgjakt, men det är bra för hundarna att träna på att promenera i koppel för ovanlighetens skull. Härom kvällen satt vi på en bänk och tittade på tåget en stund. Bra socialträning för framför allt Cider.

Boris har flyttat till Hässelby där han bor med sin nya husse Lasse. Lasse är hemma med Boris på dagarna och dom promenerar 3-4 gånger om dagen och han har även fått prova på att åka tunnelbana, det blir nog bra för Boris att få en egen husse som bara bryr sig om honom. Han kommer att stå kvar i min ägo och jag kommer att ha nära kontakt med honom och Lasse.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...