söndag 24 november 2019

Nose Work och lydnad


Förra helgen var jag och dom svarta flickorna på doftprov.'
Dooley's började och jobbade på fint, hon markerade rätt kartong och blev därmed godkänd på eucalyptus.
För Gin gick det inte lika bra då poletten inte riktigt har trillat ner.
Hon såg mest förvånad över varför vi skulle går runt i ett rum i 3 minuter.



I går åkte jag och Gin för att prova lyckan på lydnadsplanen, ja så mycket lycka blev det väl inte men även här får jag ta på mig den största delen då vi inte hunnit träna så mycket
Gin var mycket ofokuserad och ville inte ligga i blötan. 
Domaren sa efter att jag ville samarbeta men inte hunden och att jag skulle sluta curla hunden och tala om på skarpen vad jag  ville....
Vi får helt enkelt börja träna ordentligt och prova igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...