måndag 21 januari 2019

Årets första utställning


I lördags besökte vi ett kallt ridhus i Kumla, i bland funderar man på vad som rör sig i huvudet när man glad i hågen anmäler till en utställning i Januari som hålls i ett ridhus, dessutom att man anmäler 2 hundar som inte är trimmade och ordentligt kammade på flera veckor, det tog inte bara en timme att få i ordning på dom....
Men när man väl sitter där och skakar av kyla så är det väldigt trevligt.
Hundarna är snygga och välkammade, man hinner prata med vänner i timmar och man njuter av sina egna och andras framgångar,

För ca 2 år sedan ställde jag ut lilla Eevee på en inofficiell utställning i Norrtälje, brukar åka på några inoff med valparna för att det är bra socialträning.
Eevee vann valpklassen i rasen och visade sig från sin bästa sida och vann BIS finalen för valpar för domare Sara Nordin.n Efter finalen kom Sara fram och frågade vilken härstamning och varifrån hon kom, då jag var ensam på utställnigen så hjälpte hon mig att fota Eevee med BIS rosetten.

Efter det har vi inte ställt för henne. Så nu när hon skulle döma ESS i Kumla tänkte jag att jag anmäler Eevee dit för att se om hon fortfarande tyckte om henne.
Eevee debuterade i öppenklass det var 9 anm tikar. Eevee ladde fullt i ringen, riktigt kul tyckte hon, Hon fick Excellent och placerade sig som 3:a med CK. Wow det hade jag aldrig trott med alla fina hundar i klassen. 
Är så stolt över min lilla yrhätta. 

Gin blev 2:a i jaktklass med CK
Båda tjejerna blev avtackade i bästa tikklass.

Efter bedömningen kom Sara fram till mig och frågade om hon hade dömt min 2 åring tidigare, troligt vis på en valputställning i Norrtälje.....
Hur kan människan komma i håg detta, hon måste ha dömt massor med hundar sedan dess, hon måste ha ett fantastiskt minne för hundar.

Eevee BIS Valp Norrtälje 2017

Eevee hösten 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...