måndag 4 juni 2018

SKK Utställning i Norrköping


Tidigt tidigt på lördag morgon så mötte jag Monika på jobbet för gemensam färd mot Norrköping och SKK utställning.
Jag hade Dooley's och Gin med mig och Monika hade Hulda och Peggy. i Norrköping mötte vi upp Jenny och Emelie som hade Bilbo (ej anmäld) och Soda med sig och Camilla, Cornelia och Lotta med Sonic.
Det var 18 vuxna ESS och 1 valp och vi gick först i ringen dessutom i ring nr 1 så mina hundar hade nr 8 och 13. Har aldrig varit på en utställning och haft så lågt nummer.

Av mina så började Dooley's med att få VG, men med väldens gulligaste domare kunde man inte  annat än att vara nöjd med resultatet. Dooley's fick en fin kritik med det goda rådet att låta henne växa till sig 1-2 år så skulle jag har en jättefin hund som håller länge. Jag vet ju att hon är lite gänglig nu så nu lägger vi fokus på annat ett tag framöver.

Gin bedömdes i jaktklassen och jag behövde inte mer än ställa upp henne innan domaren tittade på mig och sa "Det är så här dom ser ut när dom är klara" jag nämnde att Dooley's var Gins dotter, men det hade domare redan gissat sig till.

Gin vann klassen med CK. Puh första målet nått.
I bästa tikklass var det 6 tikar, där 4 blev kvar efter lite funderande. Gin och Peggy samt 2 tikar till. Nu började jag bli nervös, Peggy är ju champion så hon var inget hot mot det efterlängtade certet, men dom andra....

vi fick springa en och en och ställa oss på rad, när hon hade tittat på dom 2 första och Gin hade sprungit sin runda så pekade hon att jag skulle ställa mig före dom 2 andra sen var det bara Peggy kvar och hon fick ställa sig före mig och Gin.
Sen var det bara att hålla tummarna för att hon inte skulle ändra sig och det gjorde hon inte.

Gin
(SEVCH RLD N Mountjoy Unclouded Unity) 
2:a Bästa tik med CERT 

Så himla glad, jag som nästan hade börjat ge upp jakten på det 2:a certet.



Stort grattis till Monika och Camilla till Peggys BIR samt bästa veteran som sen blev en BIS-2 veteran.


Grattis till min jobbarkompis Annika och hennes Flatt Hedda som blev 3:a bästa tik med R-cert

Det var en mycket varm dag närmare 30 grader så vi låg mest i skuggan i tältet i väntan på finaler.
Svettigt värre att plocka ihop allt och få in det i bilen.
Efter utställningen begav vi oss mot Linköping och Scandic där vi hade bokat för att sova över natten.

Hundarna var trötta och la sig direkt för att vila i rummet som var ganska svalt.
Vi gick ut på stan för att äta och handla lite och hamnade på Texas Longhorn där vi åt gott och hade det trevligt.
Men vi var ganska slitna, kan säga att jag var helt matt efter en dag i denna värme och den spänning som ledde fram till certet.

Vi gick och la oss tidigt och sov gott nästan hela natten, Dooley's tyckte inte riktigt om att det var folk som stojade utanför hotellet 5 våningar ner och låg och smågruffade en stund. Men sen somnade vi om och vilade upp oss inför Östgöta/Smålands Open Show dagen efter.

Stort stort tack för alla gratulationer och för så trevligt sällskap av alla runt Springer ringen. 
En helt fantastisk dag.

Här kommer lite blandade bilder från dagen.
Sonic och Camilla

Dooleys i skuggan

Dooley's

Lilla fina Dooley's


Hulda

Gin 

Den vackra 



Veteranen Peggy lika tokig som vanligt

Gin



I väntan på placeringar i Bästa tik.

BIR och BIM
Peggy och Yalla

Härlig känsla, nu är det "bara ett kvar"

Så klart måste man ha den största rosetten som fanns

Cornelia, inte så super intresserad av hundutställning ännu

Peggy i BIS veteran finalen.

Peggy oplacerad i grupp 8 finalen.
Lite god mat med Monika, Jenny och Emelie

Måste ju fira lite




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...