måndag 5 december 2016

När tävlingsåret tar slut på bästa sätt


Som avslutning på tävlingsåret så hade jag anmält Cider till Rallylydnad Mästarklass x2 på Stockholms hundmässa 2016. Ingen hund skulle ställas så det var bara rallylydnad.
 
Var ute i god tid på lördagen, tänkte att det skulle vara svårt att få parkering och långa körer till insläppet, men allt flöt på så otroligt bra, fick parkering på en gång och bara 1 hund före i vaccinationskontrollen.
 
Rallylydnaden hölls i stora A hallen på Älvsjömässan, där var det även agillity, rastorg, lite övriga aktiviteter samt alla försäljare men rallyn låg lite bakom så det var inte så stökigt som han hade kunnat föreställa sig.
 
När jag kom på plats var det dax för banvandring för första startgrupp, jag gick i andra gruppen som hade banvandring 11,15. Stannade och tittade på Maja och Kino som gjorde en fin runda och fick sitt fösta godkända i mästarklass med 86p, sen gick jag och Maja till utställningshallen för att titta en stund på utställningen och prata med alla trevliga människor runt ringen.
 
Jag och Cider provade även på lite nose work på vägen, Cider tycket det var kul så kanske får jag träna henne lite så hon i alla fall klarar doftproven.
 
Banvandringen gick bra, en bra bana förutom att jag blev lite orolig för "bärande av föremål" där Cider gärna släpper innan jag tar den och ibland leker med föremålet, måste träna detta mer inför nästa år. Honören blev sitt vänster sida, helt ok, men det ska bli så skönt att det momentet försvinner nästa år.
 
När det blev våran tur var jag faktiskt ganska nervös och den känner Cider och blir lite avvaktande. matte är inte som vanilgt. Bärande av föremål gick över förvänan, hon höll hela vägen och jag lyckades ta apporten utan att tappa den. Men känslan var ok och vi gjord väl inga stora missar. Men man vet ju aldrig innan resultatet kommer.
 
Vet inte om det var för att jag var otroligt nyfiken eller för att dom hade annat att göra men det kändes som en hel evighet innan resultatet kom.
Men helt klart värt att vänta på.
 
Cider (RLD N RLD F RLD A RLD M SEVCH Accounts Vision Of Love)
 
84 poäng och godkänd runda
 
och  därmed
 
Rallylydnadsdiplom mästarklass.
 
 
 
Är så himla glad, vad jag önskade att vi skulle få ihop den sista godkända rundan för diplomet och tänk att det hände på årets sista tävlingshelg på den mest stökigaste tävlingsarenan av alla.
 
Så stolt över att Cider och jag kunde hålla ihop hela tävlingen.
 
Avslutade dagen med lite shopping.
 
Bestämde mig för att stryka mig på söndagen då årets stora mål var uppnått.
 
Tack Åsa och Monika för hjälp med fotograferingen.
 



 




 


 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...