söndag 1 november 2015

Nybörjarprov B

 
Igår var det dags att avsluta jaktprovssäsongen, detta med Östras Nybörjarprov B.
 
Jag startade Loka, Cider och Gin.
Loka ville inte alls, hon är troligtvis i någon spökålder och tyckte att hela situationen var jobbig, men hon fick några fina apporteringar vilket är kul. Vi får jobba en hel del på att träna i grupp framöver och hitta glädjen i det.
Loka apporterar

Loka mitt hjärta
 
Cider, ja Cider var inte på humör alls, det var mest skritt och trav så någon fart och stil blev det inte alls, stadga och apporter klarar hon som vanligt helt suveränt.
Cider apporterar

Fin avlämning

Några steg i galopp tog hon med det var inte många
 
 
Så till lilla Gin som debuterade på nybörjarprov 10 månader gammal.
 
Hon tyckte det var så kul, fullt ös större delen av tiden, men i bland måste hon stanna och kolla på publiken och domaren och sen efter en stund så kom hon på att det fanns ju publik med dom måste man ju kolla på. Hon är en söt tjej som vill ha koll på allt. Hon stannade fint på första skottet men stack på kastet, väl framme vid dummyn så tittade hon bara på den. Men andra skottet och kastet fungerade stadgan och apporteringen fint. Det blev inte något godkänt prov men jag är nöjd med debuten där hon visade att hon har anlag för jakten som jag måste bevara och förädla efter bästa förmåga.
Fullt ös
 
Gin tyckte det var så kul
 
Vad är det i diket?
 
Vänta på mig matte.
 
Fin stadga i skott och kast

Gin apporterar fint
 
En så duktig liten tjej, matte är så nöjd.
 
Fia och Zally var också med och även där var det lite dålig fart, men hon skötte stadga och apporter jättefint.
 
Fin första apportering

Lika fin apportering på andra försöket


 Så med lite sorg i hjärtat så kan jag konstatera att jaktsäsongen är slut, vi nådde några mål i år, Cider klarade Nybörjarprov B, Gin och Loka har debuterat på Nybörjarprov, Loka har klarat vattenprov och nybörjarvatten och Loka och Cider har klarat det Norska jaktanlagsprovet.
Så nu är det dags att sätta upp nya träningsmål för vintern.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...