lördag 14 mars 2015

Våren är här

I dag har det varit en fantastisk dag, med sol och värme så jag var tvungen att ta fram en stol och sätta mig i solen en stund.
Jag har tvättat bilar lagat mat i flera timmar, trimmat och badat hundar.
Men jag har även lagt 3 spår.

Cider fick ett 250m personspår som legat 4,5 timme, hade 3 apporter (två IKEAråttor och en spårpinne, liten miss i packningen) kör fortfarande med godis vid apporterna då hon fortfarande inte riktigt förstår det där med att man ska hitta saker mitt i spåret.
 
Cider gick klockrent hela spåret markerade apporterna, åt upp sitt godis, gav mig apporten och spårade vidare. Så nöjd med henne.
 
Loka fick ett ca 300m viltspår med 4 vinklar som legat drygt 4,5 timme.
Loka spårade jättefint första 200 metrarna sen blev hon lite ivrig och förvirrade sig lite, men tog tillslut spårslutet och hittade klöven som hos Loka är mer värd än godisburken.
Men hon är duktig min Loka, men lite het ibland.


 



Sen var det då lilla Gins tur, det började bra första metrarna, sen började en korp att protestera över att vi var i hans skog och Gin tyckte han var lite läskig.
 
Men vi hittade köven till slut och den var lite kul, massor med belöning, men Gin var väldigt stressad över korpen och över att vara själv i skogen, matte räknades inte i det läget.
 
Så det var bara att sätta sig i mossan, 10 meter från vägen och börja prata med Gin, jag pratade och lockade, mutade med godis, varje gång hon kom till mig så fick hon godis, så efter en sådär 30 minuter, ett antal bilar, en moppe (som säkert tyckte att jag var knäpp som satt där) så gav sig både Gin och korpen och det blev lugnt i skogen, Gin lade sig i mitt knä och var helt nöjd med att vara nära.
 
Sen gick vi sakta tillbaka till bilen. Det var en valp som sov gott resten av kvällen, helt slut av att vara i stora skogen med farliga fåglar och konstiga krav från matte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...