måndag 1 december 2014

Fina resultat

 
I helgen begav vi oss, Carina, Fia och jag, till Rättvik för att tävla rallyydnad. Vi åkte upp kvällen innan och han med mat, gott vin och en hel del prat på kvällen.
 
Tävlingdagen började tidigt då det var samling för mig och Cider kl 8,30. Jag hade startnummer 10 så det var straxt min tur, denna gång hade jag varit lite nervös, då denna tävling betydde att om jag klarade minst en runda av två så klassade vi upp oss till mästarklass. Jag kom på på torsdagkvällen att det var ett moment jag glömt att träna, något Cider har haft svårt med, sidbyte framför, med en snabb blick på båda banorna så insåg jag att det var byte framför 2 gånger i varje klass.
 
Första rundan kändes bra, ja en del fel blir det ju alltid men det var ett moment sitt sväng höger sitt i högerhandling,där Cider reste sig och satte sig igen så där blev det -10, samt några till småavdrag på -3 så det mesta felen kom där.
 
Honnören var sitt på höger sida och det gick superbra.
 
Stor eloge till arrangerande klubb som snabbt räknade protokollen under tävlingens gång och kopierade dom för att sedan direkt lägga ut dom så man fick hämta dom. Så redan efter en 15-20 min kunde jag konstatera att vi fick 79 poäng och en godkänd runda.
 
I och med det har vi 3 godkända starter i avancerad klass och där med...
 
RALLYLYDNADSDIPLOM AVANCERAD
 
Cider (RLD N RLD F RLD A SE VCH Accounts Vision Of Love)
 
Nu var pressen borta och vi kunde njuta av dagen.
 
Cider
 
Sen var det Fia och Carinas tur. Fia och Zally startade först av dessa och det såg trevligt ut hela banan runt. Höll tummarna att det skulle gå vägen och det gjorde det, fina 85 poäng blev det. Det var Fia och Zallys andra godkända resultat så nu gällde det att hålla tummarna inför eftermiddagens start.
 
Carina har ett barnbarn till Pepsi som fortfarande är mycket ung och oerfaren, Zelma hade lite annat för sig på banan och tittade på en det ena och en det andra så det blev lite missar, men dom kom i alla fall runt hela banan men blev inte godkända.
 
Sen var det dags för Cider och mig att starta igen, denna gång var det en kul bana med bara ett stopp på hela rundan, och det var läggande under gång gå runt, Cider var med bra, bytena framför gick bra sen kom vi till läggandet som Cider har lite svårt för och denna gången ville hon inte alls ligga så jag fick stanna och lägga ner henne, så -10 poäng. Frestelse 2 gånger gick fint samt den svåra tysksvängen i högerhandlnigen, sen var det dags för honnören och där var det ligg på vänster sida, troligen slappnade jag av för mycket för helt plötsligt reste Cider sig upp och jag fick lägga ner henne igen så ytterligare -10
 
Så totalt blev det 72 poäng och ytterligare en godkänd runda.
 
Med det kan vi lägga avancerad till handlingarna och börja träna på allvar inför mästarklass, framförallt ska vi lära in ett snyggt läggande :-)
 
Sen var det dags för Fia och Carina, Fia och Zallys runda såg bra ut och Caina och Zelma fick långa sträckor med fint flyt.
 
Carina och Zelma blev inte godkända men det såg jättefint ut långa sträckor så snart sitter den.
 
Zelma (Hoffedalens Fia)
 
 
Fia och Zally fick ytterligare en godkänd runda och därmed
 
RALLYDIPLOM NYBÖRJARE
 
Zally (RLD N SEVCH Lost'n Found Baby Belle)
 
ägare: Fia Cederdal
 
STORT STORT GRATTIS!
 
Zally
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...