torsdag 16 oktober 2014

Ytterligare en vecka

 
Tiden går fort, det närmar sig vintern med stormsteg, det är mörkt på kvällarna och på snart på morgonen när jag åker till jobbet.
 
I dag njuter jag av att det är fredag, nästan i alla fall, i morgon är det fredag men då är jag ledig. Sen jobbar jag på lördag men det är ju ändå skönt att vara ledig en fredag.
 
 
Denna vecka har varit en sen jobbvecka med tokmycket att göra. så så mycket hundaktiviteter har det inte blivit mest promenader i mörkret.
 
I söndags var jag ner till Vallentuna där jag Fia och Carina tränade lite rally.
 
 
Pepsis barn och barnbarn Zally och Zelma tävlar i nybörjarklass och därför blev det en nybörjarbana. Men jag och Cider körde den med högerhandling och la till en och annan skylt ur minnet, Cider var riktigt duktig.
 
Zally och Zelma skötte sig fint och träningen gick riktigt bra.
 
Zelma (Hoffedalens Fia)

Zally (SE VCH Lost'n Found Baby Belle)

I veckan har jag fått lite valp rapporter först av Ellan (Lost'n Found Chevelle) och Therese som tränar på med viltspåret, Ellan gick sitt första träningsspår som legat länge i veckan, vilket gick jättebra.
Så kul att dom är igång med viltspårträningen.
 
Lilla Diesel (Lost'n Found Don't Stop Me Now) har i veckan varit med matte på älgpass.
Vilket inte verkar bekomma honom alls.
 
I dag fick sig alla tre hundarna en snabbtrimmning, har svårt att ha hundar som är alldeles lurviga, så det var bara att sätta igång, 3 hundar är nu hyfsat snygga samt drar inte in så fasligt med skit, Cider hade även besökte en kardborrsbuske på promenaden så det var lite pillitgt att plocka bort dom ur öronen. När jag ändå var i gång fick sig gubben en klippning också :-)
 
Nu ser vi fram emot helgen, får se om älgjakten har stillat sig lite så man kan gå i skogen igen.
 
Jag har kommit på tjusningen med att plocka svamp, jag äter den inte så jag brukar inte plocka heller, men nu önskar sig barnen kantartell och baconpaj och jag har kommit på att svampletandet är en utmärkt jaktträning, jag går runt i skogen utan några specifika mål, utan irrar bara omkring, hundarna jobbar på riktigt bra och får upp fina sök, även om dom är väldigt nyfikna när jag väl börjar plocka trattisarna som jag hittar, dom har ingen förståelse alls över att dom står på alla svampar.
 
Ha en skön fredag/helg
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...