lördag 26 april 2014

Mellan hopp och förtvivlan...



Sedan jag och Pepsi klassade upp oss till avancerad klass i Rallylydnad har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan,
Senast i februari tänkte jag pensionera Pepsi för gott och strunta i att träna något mer, men så ringer någon och frågar om jag vill komma och träna och vips så står jag där, anmält till 3 tävlingar.....

I dag var det tävling på hemmaklubben Vallentuna brukshundsklubb, fantastiskt att ha så nära till tävling.
Tanken var att vi bara skulle gå in på banan och försöka få en bra känsla. Hade efter alla katastrofala starter jag gjort inte så stora förhoppningar att vi skulle klara godkända resultat, visst är man tävlingsmänniska och vill få godkänt, men i dag var det inte det viktigaste.

Banan var lite klurig men ingen frestelse vilket var skönt, men backa 3 steg direkt efter hoppet och flera höger svängar i högerhandling, vilket inte är Pepsis starka sida.

Känslan efter banan var fantastisk, visst hade vi våra missar, men vi hade gjort alla moment, visste inte om jag bara backade 2 steg eller 3 men vad gör det när det känns bra. Honnören var sitt framför, som är så svårt, så Pepsi har så höga förväntningar på att vi ska göra fler saker, men hon satt hela tiden och vi fick bara -2 på den. 

Jag startade tidigt och kunde sedan bara sitta och njuta av trevligt sällskap och det fina vädret,

Vid prisutdelningen visade det sig att vi skrapade i hop 79 p och vår första godkända runda i avancerad klass. Jippi!!!!

Dessutom kom vi på 5:e plats.



Stort stort grattis till Monika Jansson med Ruth (RLD N RLD F Mountjoys Rebellious Ruth) som i dag tog sitt 3:e godkända resultat i avanverad och där med Rallylydnadsdiplom avancerad.


1 kommentar:

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...