torsdag 24 oktober 2013

Höstpromenader


Just nu är det vila och återhämtning som gäller, förra veckan åkte jag på en ordentlig förkylning, ingen feber men hosta, snuva och allmänt hängig.
Jag har jobbat hela tiden men inte orkat så mycket mer. Även fler i familjen är lite krassliga, så just nu är vi mest hemma.
I helgen han vi ändå med några härliga höstpromenader. vi utforskade nya stigar och fick härliga viltkontakter med flickorna, ena dagen gick vi på 3 rådjur, jag såg dom men inte hundarna, Pepsi fick gå i koppel och Cider fick gå på vittringen och hon jobbade fantastiskt bra.

På måndagen när jag var ledig tog vi även denna dag en lång skogspromenad, denna gång gick vi i ny skog, där gick stigen precis bredvid bondens stora hjorthägn och alla hjortar gick precis vid staketet.
Gjorde som dagen innan, kopplade Pepsi (hon jagar ju lite hårdare än Cider och lyssnar inte lika bra)
Det är ett ordentligt staket in till hjortarna så det var ingen risk att Cider skulle komma in till dom, men med vittring i näsan så satte hon upp ett fantastiskt sök och sökte av skogen som gränsade till hagen.
När vi kommit en bit från hägnet så fick även Pepsi springa lös resten av promenaden, kan säga att båda flickorna var trötta när vi kom hem.

Just nu tränar vi lite smått på dom nya klasserna i  rallylydnaden. Cider har äntligen äntligen förstått att sitt, stå, gå runt inte innebär att jag ska mörda henne, utan bara gå runt, första dagarna blev hon så upprörd över att jag skulle flytta på mig så tillslut låg hon platt på marken varje gång jag provade. Men hon är fantastiskt lättlärd när hon väl förstår vad jag vill och nu står hon som ett ljus hela varvet runt. Snurren går bra ibland och inte alls i bland, men det är bara träna vidare.

Pepsi kunde i går på träningen gå på höger sida och sätta sig ett par gånger, snurr på höger sida är inte så lätt för en het och förvirrad gammal springer. Men skam den som ger sig det är bara att träna vidare med Pepsi oxå.

Själv försöker jag lära mig den nya datorn med Windows 8, få in alla program som jag brukar använda, komma ihåg alla koder mm, därför blir inte hemsidorna uppdaterade just nu. Hoppas bara att jag snart får allt att fungera igen.

Ha en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...