onsdag 5 september 2012

En konstig vecka






Uppifrån och ner, Zingo Pepsi och Boris

Denna vecka började lite konstigt. Ja egentligen började förvirringen redan på lördagen då jag var helt säker på att det var söndag, Glatt överraskad blev jag i alla fall då jag insåg att jag skulle vara ledig en dag till...

Måndag var det säljkurs med jobbet 10-17 så det blev sovmorgon, men en lång dag, väldigt interssant men det är jobbigt att sitta där och bara lyssna.
Väl hemma tog jag Pepsi med mig ut och tränade lilte fältsök, Hon gick riktigt bra men jag kom på att hon faktiskt går bättre när jag struntar i pipan, hon är ju så lyhörd och följer mig så bra att jag nu ska prova att gå på prov utan pipa, ja den får hänga runt halsen om det blir panik.



Syskonen Zingo och Boris

Tisdag blev även den lite konstig då jag trodde att det var måndag, läste till och med fel på lunchmenyn. Men insåg sedan att det var tisdag. Vi har för tillfället flera sjuka på jobbet och alla ska på utbildning denna vecka.

På kvällen åkte jag åter och tränade Pepsi gick ett fältsök på ca30 minuter och höll nästan hela tiden ett helt ok tempo. Senare på kvällen blev det ett "kort" samtal med bästa Monika i ca 3 timmar.




 Vackra Boris

Onsdag morgon tidigt till jobbet, där det hade varit inbott på natten. Så tråkigt när man inte kan låta bli andra människors saker. dessutom blir det massor med mer jobb.
Då Andreas redan i går hade ont i halsen skulle jag bara jobba 3 timmar på morgonen för att sedan Vabba resten av dagen. Jag hade massor jag skulle göra men hamnade i sängen när jag kom hem och sov i 2 timmar. Men lite han jag göra i allafall men långt från allt jag ville och hade planerat.
På kvällen blev det apporterings träning med Pepsi, i dag apporterade hon fasan fantastiskt fint.

 Pepsi och Zingo

I morgon torsdag jobbar jag även om det är min lediga dag, Marcus vabbar. Sen på fredag så är jag ledig istället för på torsdag för att sedan jobba på lördag. Sen är det hundaktiviteter på söndag.
En lite rörig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...