måndag 17 oktober 2011

Rallylydnads träning

Zally (Lost'n Found Baby Belle) har i dagarna avslutat sin nybörjarkurs i Rallylydnad.

Zally klarade kursen  med bravur och kom 2:a på avslutningstävlingen med fina 86 p (inofficiellt)

Stort grattis!

Här hemma har jag startat upp årets lydnadsträning (rallylydnad) Pepsi är ovanligt med på noterna och jag tror att poletten har ramlat ner. Nu ska vi bara träna in skyltarna till Nybörjarklass i rallylydnad så får vi se om vi vågar oss ut på någon tävling.

Zingo som är helt otränad i denna ädla konst (att sitta rakt mm) ser just nu ut som ett frågetecken, vadå sitta rakt och fint vid sidan?? Vart är fågeln!!
Har nu tränat ingångar och sitt rakt i ett par dagar och tänkte att hon kanske kunde lista ut själv vad hon skulle göra, men som den lite förvirrade hund hon är så försotod hon nog inte riktigt vad jag ville utan hämtade "alla" lösa föremål som hon kunde hitta som vantar, strumpror, leksaker mm.
Vi har ju tränat mest apportering.
Men till slut med bara lite vägledning så satte hon sig vid min vänstra sida, kanske inte det rakaste, men ändå, hon klurade till slut ut att jag inte ville ha fler saker.
Vi tränar på och jag siktar på start i rallylydnad till våren med Zingo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...