måndag 6 juni 2011

Club Show

Helgen har ägnats åt hundutställning,
 i lördags var det SKK utställning i Norrköping
och i söndags var det Springerklubbens Club Show i Sörsjön (Norrköping)
Vi var 4 stycken som åkte ner tillsammans, Monika Jansson Kennel Mountjoy,
Carina Grandin Kennel Hoffedalen och Camilla Jannesson och så 10 hundar.
Vi bodde i en stuga på 20m² lite trångt men helt ok.
Vi fick i ett fantastiskt väder se massor av trevliga hundar under två dagar, det blev även massor med hundprat.

På lördagen ställdes 3 utav "mina" hundar ut tyvärr var inte resultaten det jag ville ha.
Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)
Zingo (Lost'n Found Betty Boop)
Zally (Lost'n Found Baby Belle) ägare Fia och Carina
Alla fick för dagen Very Good

Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

Zally (Lost'n Found Baby Belle)

På Club Show fick
Zingo (Lost'n Found Betty Boop)
Zally (Lost'n Found Baby Belle) ägare Fia och Carina
även denna dag Very Good
däremot
Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)
lyckades få Excellent, trots att hon är totalt urfälld,
Hon blev placerad 2:a i Jaktklass efter Monikas Elin.

Stort grattis
 till Monika Jansson Kennel Mountjoy
som med hennes
Elin (SE VCH Mountjoy Nimble Nina)
som blev
BIS Jaktmeriterad


Mycket trött men väldigt nöjd (inte resultatmässigt) efter en trevlig helg kom jag hem sent på söndag kväll otroligt tacksam att denna helg även bjöd på en ledig måndag.
Nu blir det inte några mer utställningar på ett tag, utan nu ska vi fortsätta träningen med  jakt, viltspår och lydnad mm.
Ha en trevlig vecka, för mig är det snart helg igen, då jag är ledig på fredag eftersom det är skolavslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...