tisdag 11 januari 2011

Piff och Puff


I helgen utökades familjen med Piff och Puff två Gerbil (Ökenråttor) honor (namnen till trots)
Efter många diskutioner och djurförslag från orm eller ödla till råttor så blev det till slut två små möss.

Jag är ingen stor fantast för dessa djur, men måste ärligt säga att dom är rätt charmiga, så jag vänjer mig nog.
Dessutom är jag tacksam att det inte blev orm för det är jobbigt att flytta hemmifrån i min ålder.
För det sista jag skulle göra är att bo i samma hus som en orm då jag har en otroligt stor fobi för både ormar och spindlar.

 Piff
 Puff
Man kan undra vad Pepsi tänker, hon har varit väldigt intresserad av dom små men kan koppla av och göra annat när inte vi är där, men vi har ett öga på henne så hon inte får för sig att "känna" på dom.
Zingo har kikat på dom men hon är lite förvirrad just nu så hon har nog inte ens uppfattat att det är djur...

I helgen när det töade som bäst passade Andreas på att göra en snölykta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...