tisdag 24 augusti 2010

Aussi på simträning

Årets andleverans kom i går morse, det var inte så många men jag tar ju tackamt emot det jag får. Zingo tyckte dom var spännande men Pepsi tyckte att det var hennes.
Jag passar alltid på att träna när jag har lite färsk fågel. Zingo greppar bra och bär gärna men hellst inte till mig, men vi har ju lite tid att träna innan det är dax för några prov.
Pepsi apporterar som alltid fint.

I söndags kväll när jag kände att det var dax att få lite frisk luft (efter Marcus 40 års fest lördag) så tog jag och syster våra hundar och åkte till sjön. Chilla behövde träna på att "nöjes" simma. Hon simmar gärna när matte eller husse är med eller när man kastar pinnar, men inte bara för att simma. Men det gör ju Pepsi mer än gärna så Chilla fick lite simträning utan att Carina behövde bada i det nu höstkalla vattnet.
Vänta på mig

Chilla

I dag Grattar vi Helen Lindstedt med Jasmine (SEVCH Cloette's Passion of Pleasure) till viltspårschmpionatet.
samt min systerson Hampus som i dag klarade 1:a uppkörningen och nu har körkort
Stort Grattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...