söndag 18 november 2018

När jaktsäsongen uteblev


I år har det blivit lite av ett mellan år när det gäller jakten,
Har gått kurs med Dooley´s tränat som en tok med Eevee för att lära henne att ta det lite lugnt i kontakt med vatten, 
Vi har startat på några prov som inte har gått så bra, och några som har gått ganska bra men inte riktigt nått ända fram.
Däremot hade vi fina framgångar på dom två Cuper vi var med på, Östra Cup och Springer cup, båda är utställning, vattenprov och fältprov i cupform.
Efter det sista misslyckandet på vattenprovet så gick luften ur mig och jag la ner jaktträningen för året. Nu planerar vi för nästa år, sätter nya mål och börjar träna för det.


Dooley´s

Eevee

Men när mina egna resultat uteblir så får man glädjas åt avkommor till hundar jag har fött upp visar framfötterna.

Stort grattis till

Carolina Bohman med "Ever" Ljungstorps Ever Bettinzoli som har ett godkänt nybörjarprov B 
Ever är barnbarn till min Cider (Accounts Vision Of Love)

Carina Grandin & Sofie Johansson med Goliath (Hoffedalens Goliath) som har 2xGodkänt nybörjarprov B Godkänt Nybörjarprov A Godkänt vattenprov och Godkänt Norskt Jaktanlag
Goliat är Barnbarnsbarn till min Pepsi (Accounts Opportunity)

Ann-Sofie med Freddy (Hoffedalens Freddy) till 2xGodkänt vattenprov och Godkänt Noskt jaktanlag
Freddy är Barnbarn till min Pepsi (Accounts Opportunity)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...