fredag 25 november 2016

Diesel på rallylydnad


I lördags var det dags för Diesel att starta på rallylydnad igen.
 
Det var i inomhushallen i Upplands Väsby det var nästan 300 starter i alla klasser.
 
Diesel och Cecilia startade på förmiddagen då jag var hemma och levererade valp så jag han inte dit för att se rundan, men har sett den på film senare. Bitvis såg det riktigt trevligt ut, blir säkert jättebra med lite mer rutin och större koncentration.
 
Men trots lite missar så lyckades dom få i hop 70poäng och godkänt resultat
 
Stort grattis!
 



Jag och Cider startade i mästarklass, det var en konstig bana med 4 frestelser med bara en skylt mellan, och redan på banvandringen så visste jag att honnören skulle bli mitt fall då det var stå framför, Cider satte sig en gång -10, sen hade vi en tokmiss på en jättelätt skylt så -10 där också, sen lite småmissar så vi slutade på 64 poäng och får fortsätta jaga det sista godkända resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...