tisdag 9 augusti 2011

Vattenträning

Zally (Lost'n Found Baby Belle)

Idag blev det vattenträning med Fia och Zally, vi åkte till sparren och väl där träffade vi Anette Öhman med Maja som även hon skulle träna vatten.
Vi hade med oss Trut, Mås och And för att hundarna skulle få träna på lite olika fågel, det blir ju tyvärr så att jag tränar mest på and då jag har haft tillgång till det.
Zally apporterade fint men behöver träna på avlämningar, hon tog alla typer av fågel.

 Zally
 Zally

Zingo ville som vanligt inte bära måsen på land men hon simmar alltid fint och hämtar fågeln, trut har hon aldrig sett men den tog hon oxå men övergav på sanden, and var väl det som gick bäst.

Pepsi hämtade alla fåglar men slarvade mycket med greppet på måsen samt att hon la ner både mås och trut, inte den bästa träningsdagen med Pepsi, ibland undrar man om man ska börja med frimärkssamling istället, men det är kanske det som är charmen med djur, att dom inte gör lika dant varje gång....

Maja är så söt och i mina ögon var hon riktigt duktig, men vad vet jag om tollare....
Under tiden vi tränade kom Lotta och Kent med sina hundar, två retrivers, jättekul att se en annan typ av apporterande hund arbeta.

Tack alla för trevligt sällskap och goda råd.
 Maja
 Pasivitets träning
Zally och Zingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...